Trött

Går man fram till en fet person och frågar om den har fetma? Frågar man den, varför äter du inte mindre så att du går ner i vikt? NEJ det gör man inte. Varför inte? Jo, för att de antagligen skulle ta illa upp och för att det är helt otroligt oförskämt.

Men varför frågar man smala personer om de har anorexia och säger åt dem att de borde äta mer? Är det inte minst lika kränkande? Jag har fått alla dessa frågor så jävla många gånger och börjar bli otroligt trött på att om och om behöva säga nej jag har inte anorexia och ja jag äter mat. När till och med läkare kommenterar och säger att man är smal och frågar om ens matvanor och man berättar att man inte alls har anorexia och läkaren svarar jag tror inte på dig. Har det inte gått för långt då?
Åh, jag är trött helt enkelt.


ps. När antalet bloggläsare drastiskt steg från ca 5 till ca det superhöga talet 11, tyckte jag att det var dags att skapa en ny hemlig blogg. Den får du veta adressen på om du frågar mig. So,
GOODBYE EVERYBODY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0